Kategorie
Materiały
Linki zewnętrzne
Każdy typ podstawowy ma określoną liczbę bajtów, jaką zajmuje w pamięci komputera. Deklarując zmienną należy wziąć pod uwagę czy przechowywana będzie zmienna całkowita czy zmiennoprzecinkowa oraz jak duże zakresy danych będą potrzebne. Wybór niewłaściwego typu, który nie jest w stanie pomieścić wartości zmiennej może skutkować przepełnieniem.
Typ | Liczba bajtów | Zakres | ||
---|---|---|---|---|
char | 1 | $\left \langle -128 ; 127\right \rangle$ | ||
short | 2 | $\left \langle -32768 ; 32767\right \rangle$ | ||
int | 4 | $\left \langle -2147483648 ; 2147483647\right \rangle$ | ||
long | 4/8* | $\left \langle -2147483648 ; 2147483647\right \rangle$ / $\left \langle -9223372036854775808 ; 9223372036854775807\right \rangle$ | ||
long long | 8 | $\left \langle -9223372036854775808 ; 9223372036854775807\right \rangle$ | ||
float | 4 | $\left \langle ±1.17549×10 | {−38}; ±3.40282×10 | {38} \right \rangle$ |
double | 8 | $\left \langle ±2.22507×10 | {−308} ; ±1.79769×10 | {308} \right \rangle$ |
* dokładny zakres zależy od kompilatora (32/64 bit)